Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yasevimliığı sosyete süresince değeri olan , kabiliyet, gidiş ve diğer davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tüyönetmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara için insanların davranışlarında belli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğçalışmame meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı kuruluşlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin amaçlarına reva ) bileğçalışmame meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis için;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde bileğçalışmatirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğçalışmame kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç baz öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim amaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı yekpare kültürler derunin ayrımsızdır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme derunin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre için bileğçalışmaebilir, ancak sürecin doğbeyı bileğçalışmamez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birbir hayli filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna dair farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğçalışmaikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın süresince eğitime dair temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğçalışmaikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Eğitim, âdemoğlu derunin ömür boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere reva olabileceği üzere istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin çalışmaletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim merkezleri üzere mekânlarda maruz eğitim formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır eğitim ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim edinmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda ya da kurumlarda belli bir plan ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim ise kendi kendine vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir düzenek olarak ele aldatmaındığında ise eğitim sisteminin üç baz ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. çaykara; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Süreç; mektep süresince meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, izin, imtihan payanları üzere matlup davranış bileğçalışmaiklikleridir.