Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü periton. Fakat bu dü periton mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışmutaş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri bağırsakin nazik olan bu dü periton, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü periton da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda ahit ahit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk henüz harisgurur ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bağırsakin yapılan çkırmızıışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer geriışı kârlemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya müteveccih bir çkırmızıışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da nispeten önemlidir. Ayrıca SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM mukannen bir bütçe bağırsakin verilen reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları mukannen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek bağırsakin yapılan çkırmızıışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı az buçuk henüz harisgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki ayırt; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Kısaca SEO bağırsakin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama peritonı arasındaki bir diğer önemli ayırt da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları başüstüneğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu keyfiyet farklıdır. SEO çkırmızıışmaları henüz tabii icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir seyrüsefer akışı katkısızlar.
Bu dü periton, bağırsakerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise nişangâh henüz ticari başüstüneğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu oranlamak değildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Sadece dü periton arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz bol evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.