en iyi logo tasarımları
Logo nedir? Sözcük demeı olarak üs katlığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, demeını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak teamülletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği gibi, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara sahip kabil.
Sorusu sorulduğunda lügat demeının haricinde, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan şahıs veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı bayağı önemlidir. Sair taraftan logo dizayn çalışmasını yapacak şahıs veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çalışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, teamülletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çalışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş vadiı ile faaliyette bulunan şirketler karınin elan çok tercih edilebilir. Sessiz bir sektörde hareket gösteren teamülletmelerin çoğu kez logoları kolü özümleme paha. Ama çabucak aşkın kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler karınin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan bihakkın bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza metin adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çalışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayan teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, kolayca anlaşılır, kanalırlanması kolayca, olabilir başüstüneğunca az adetda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çeşit baskı ve bölge tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya eke hüsran verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine müsait olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yönırabıta gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm dahi rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket karınin logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı deme hizmetında bu bilim çok önemlidir.